Saturday, April 07, 2007

Masakan Rimba

"Hey...awak dengar sini yang main kat belakang tu.....kalau tak beri komitmen nasi tak masak dalam masa yang ditetapkan saya potong markah, makan nasi mentah la jawabnya...!" ( lebih kurang gitula dialog Utz Rahim kat budak-budak )
Memang kecoh masa aktiviti masakan rimba 28 April tu...mana taknya masing-masing berlagak chef... bagi tips-tips cara masak ikut logik sendiri.Dengan ikut lohik tu jagaklah ada yang pecahkan telur masa nak masukkan beras dalam buluh.Kat rumah selalu nak masak telur pecahkan dulu katanya.... bijak! bijak! memang bijak telajak!

Ni satu lagi.... masak tanpa api... takut panas katanya....main kipas jer..ada yang kena tunggu minggu depan baru dapat makan nasi tu.Harap jer ramai tapi yang buat 2-3 orang yang lain sekadar pelakon tambahan di lokasi kejadian.Ini antara gelagat pelajar F2 MRSM Gerik semasa aktiviti masakan rimba dijalankan.


Tak kurang juga....yang handal masak nasi dalam buluh tu... main pegang jer sampai nasi tu masak...
ada menuntut ilmu tangan kulit
buaya kot...! ( ish... dasat tu...)
Eee ehhh... ada plak yang masak guna asap jer...nak sampai kurun ke barapa plak la nak masa nasi tu... alasannya banyak nyamuk sambil masak halau nyamuk sekali...2 dalam 1... macam syampoo rejoice lak dah... nasib korang la yang nak makan pun bukan orang lain... Apa pun tahniah kepada semua kerana berjaya ...menghidangkan masakan rimba tepat pada masanya...walaupun ada yang masak hingga rentung buluh tu...kalau rentung apa jadi pada nasi tu sendiri boleh teka...!

Ha sapa rasa nasi dah masak tu...bak sini saya belahkan buluh tu....Bismillahirahmannirahim....praaakkk...! ermmmm ok la nie masak....!lulus....10 points....to homeroom...?????


Ermmm...! menyelerakan....boleh tahan la jugak pelajar-pelajar F2 ni menghidangkan nasi yang sudah dimasak....mungkin selepas ini boleh mencuba menu yang lain pulak..

No comments:

ESPN's Hot News

Yang Tengok Blog Den...