Monday, August 17, 2009

Cegah H1n1 Secara semulajadi

Makanan2 yg mencegah Selsema H1n1 dan membina antibodi. Pemakanan yang sihat adalah salah satu cara yg terbaik bagi membekalkan tubuh badan dengan kekuatan untuk melawan Virus H1n1.
Walaupun sekiranya anda dijangkiti virus ini, tubuh badan yang lebih kuat dan sihat mengurangkan risiko bada menjadi lebih tenat dari simptom simptom virus. Ia adalah penting bagi membina imunisasi dalam tubuh badan bagi mengelakkan diri dari dijangkiti virus dan penyakit penyakit yang lain.
Sekiranya tubuh badan kuat, ia mampu melawan penyakit dan virus dimana virus terpaksa mencari perumah yang lebih lemah. - Makanlah buah-buahan, sayuran segar ,Legume, ikan, susu, kekacang ( almond, badam, etc) dan taugeh - dan sekiranya anda suka makan daging, kurangkan daging merah dan cubalah daging putih seperti Ayam, turkey dan ikan. Ini kerana badan menggunakan lebih banyak tenaga untuk menghadam daging merah dan ini mengurangkan keberkesananya melawan penyakit. -

Elakkan Gula dan makanan-makanan berasaskan tepung yang akan melemahkan badan dimana ia meningkatkan risiko jangkitan Virus. Makanlah makanan yang betul dan amalkanlah gaya hidup Sihat. - Ingat, selalu fikir positif dan semangat kuat banyak membantu melawan penyakit.

Berikut adalah Makanan-makanan yg membantu mencegah H1n1-


bawang putih ( garlic)mempunyai kandungan kandungan Antivirus yang tinggi yang digunakan untuk melawan penyakit H1n1. - Garlic turut dapat merangsang antibodi dalam badan untuk melawan bakteria dan virus-virus.Sup garlicGarlic mentah - 2-4 ulas... kunyah dan telan. personally sya pernah try dan ia memang efektif dalam mencegah dan melawan penyakit selsema. Black tea ( teh Hitam)Kajian dari Universiti Harvard mendapati bahawa dengan meminum teh hitam setiap hari dalam seminggu dapat - merangsang badan untuk membina kandungan antivirus yang tinggi sebanyak 9 kali berbanding mereka yang tidak meminum teh. - Kandungan antivirus ini dapat membantu anda melawan penyakit selsema


Mushroom, cendawan, kulat- menguatkan lagi imunisasi badan terhadap penyakit h1n1. Sayuran dan buah buahanAnda patut mengamalkan gizi pemakanan seharian yang seimbang. - Pilih sayuran dan buahan yang kaya dengan vitamin C separti Brokoli, Tomato, lada hijau, lada merah, epal, anggur, strawberi, lobak merah - coarsefood grain should occupy half of your staple food. - Soup bayam merah pun amat baik bagi mereka yang ada selsema, rebus dan minum airnya yang kaya dengan vitamin dan protein yang dapat digunakan terus oleh badan.
Madu Dan Halia - Rebus madu dan campur sedikit jus Lemon dan halia dan minum. Ia dapat mencegah penyakit Selsema Next tip - Ketika sakit setelah makan ubat, Pakailah pakaian2 tebal agar kita dapat berpeluh, kerana sedikit sebanyak ia mungkin dapat membantu kita melawan demam dan penyakit selsema. Jangan lupa untuk berehat, Jangan berfikir negatif! You''ll be alrighT! ramai yang sudah sembuh dari Penyakit H1n1.

No comments:

ESPN's Hot News

Yang Tengok Blog Den...